pénztárca kímélő megoldások
 

Tejtermék cégeket erre talál >>>

 

Ezek a szavak vannak kiemelve: Tejtermék

2017. június 24, szombat

07:19  Így igyál tejet, ha cukorbeteg vagy! [Életforma]
  A tej fontos tápanyag a szervezet számára, amelyből ajánlott naponta 0,5 l-t vagy ennek megfelelő tejterméket elfogyasztani. Azonban, mi a helyzet, akkor, ha valaki cukorbeteg. Lehet-e tejet fogyasztani vagy teljesen le kell mondani róla? Mennyit lehet meginni belőle? Mivel lehet helyettesíteni? Ezekre a kérdésekre segít választ adni Sárga Diána, a Budai Endokrinközpont dietetikusa.

2017. június 15, csütörtök

12:15  A szójatej nem tej, szóval ne is hívjuk annak [N?k Lapja Café]
  Az Európai Bíróság döntést hozott a tejet nem tartalmazó, mégis általában a tejtermékek közé sorolt élelmiszerek esetében. Ne nevezzük a szójából meg rizsből készült italokat tejnek, ha egyszer nem azok. Forrás: Nők Lapja Café: A szójatej nem tej, szóval ne is hívjuk annak

2017. június 14, szerda

23:07  Uniós bíróság: kizárólag állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés [ProfitLine]
  Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók "tej", "tejszín", "vaj", "sajt" vagy "joghurt" megnevezéssel - közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága szerdán.
14:04  Csak állati eredetű tejtermék - Az Európai Unió Bíróságának legfrissebb döntése [Jogi fórum]
  Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók "tej", "tejszín", "vaj", "sajt" vagy "joghurt" megnevezéssel - közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága.
13:04  Mostantól nem írhatják rá akármire, hogy sajt [Gazdasági Rádió - Privátbankár.hu]
  Az Uniós bíróság kimondta, kizárólag állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés.
11:31  Uniós bíróság: csak állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés [Híradó]
  Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók "tej", "tejszín", "vaj", "sajt" vagy "joghurt" megnevezéssel.

2017. június 02, péntek

14:49  Ezek az ételek nem tesznek jót ízületeinknek! [STOP.hu]
  Az, hogy mennyire lángolnak fel a fájdalmak, nagy mértékben függ az étrendünktől is.Az ízületi fájdalmak jelentkezhetnek akut vagy krónikus módon, az enyhe kellemetlenségtől a szinte elviselhetetlenig terjedhetnek. Az ízületi fájdalmak két leggyakoribb oka az arthritis és a köszvény, de egyéb problémákra is visszavezethető, például sérülésekre, bursitisre, fibromyalgiára vagy lupusra - írja a HáziPatika.A fájdalmak kezelésében nagy szerepe van a megfelelő gyógyszeres terápiának, illetve a rendszeres mozgásnak is, de az étrendünk is igen fontos lehet. Bizonyos élelmiszereknek, így a fokhagymának, a gyömbérnek vagy a kurkumának gyulladáscsökkentő hatása van. Más ételek azonban fokozhatják a fájdalmakat, lássuk, melyeket érdemes kerülni.A vörös húsokban, illetve a húskészítményekben sok olyan vegyület található, melyek gyulladásokat okozhatnak és fokozhatják a fájdalmakat is. Ezek közé tartoznak például a nitritek és a purinok, de egyéb toxinok is. A vörös húsokról ráadásul több kutatás is bizonyította, hogy a gyulladásos folyamatok fokozása mellett többek között a daganatos betegségek rizikóját is növelheti. A tejtermékekben lévő kazein is fokozhatja a fájdalmakat és a gyulladásos folyamatokat, emellett irritálhatja is az ízület környékén lévő szöveteket.A finomított cukrokkal és szénhidrátokkal teli ételek szintén növelik a gyulladások rizikóját, többek között azért, mert fokozzák az úgynevezett citokinek koncentrációját. Emellett az autoimmun betegségek rizikóját is nvelik A cukrok közvetetten is károsíthatják az ízületeket, mert hozzájárulnak a hízáshoz, a plusz kilók pedig nagyobb terhelést jelentenek az ízületeknek. Ráadásul, ezek a feldolgozott szénhidrátok tulajdonképpen tápanyag nélküli, üres kalóriák, hiszen az előállítási folyamatok alatt kikerülnek belőlük az értékes rostok és vitaminok egyaránt.Bár azt mindenki tudja, hogy az omega-3 zsírsavak igen jótékonyan hatnak a szervezetünkre, és például a gyulladások csökkentésében is szerepet játszanak, azzal kevesebben vannak tisztában, hogy az omega-6 zsírsavak jóval kártékonyabbak, és egyenesen fokozzák a gyulladásokat, így az azokkal együtt járó fájdalmakat is. Sajnos a legtöbb népszerű növényi zsiradékban sok található ebből a vegyületből, így például a szója-, földimogyoró- és napraforgóolajban, de a bolti majonézben és a legtöbb salátaöntetben is. Az omega-6 zsírsavak ugyanakkor bizonyos élettani folyamatokhoz nélkülözhetetlenek, azonban érdemes mértékkel fogyasztani ezeket.A só is ronthatja az ízületi fájdalmakkal küzdő betegek állapotát, különösen a különböző feldolgozási folyamatokon átmenő konyhasó - ez ugyanis különböző káros vegyületeket is tartalmazhat, ugyanakkor hiányozhatnak belőle azok az ásványi anyagok, melyek kifejezetten fontosak szervezetünk működéséhez. A sófogyasztás más súlyos betegségek rizikóját is növelheti, ezek közé tartozik például a magas vérnyomás vagy a csontritkulás.

2017. június 01, csütörtök

14:08  Már 6 hónapos korban adhatunk allergéneket a babáknak [WEBBeteg]
  Kisebb eséllyel lesz ételallergiás a gyermek, ha már 6 hónapos kora körül kap kis mennyiségben táplálékallergént is tartalmazó élelmiszert, mint ha csak később kóstolja meg például a tojást, a gabonaféléket vagy a tejtermékeket - mondja Dr. Arató András.

2017. május 23, kedd

13:54  Ezektől az ételektől csak éhesebbek leszünk [STOP.hu]
  Teljes kiőrlésű kenyérBár sok rostot tartalmaz, zsiradék és fehérje nem igazán van benne, így önmagában nem képes hosszú időre jóllakatni. Ha teljes kiőrlésű kenyeret eszünk, mindig fogyasszunk hozzá valamilyen egészséges zsiradékot, például tojást vagy avokádót, esetleg mogyoróvajat - utóbbinál magas kalóriatartalma miatt legyünk körültekintőek az adagolással.GyümölcsléA gyümölcsökben sok a vitamin, az ásványi anyag és a rost, de nem társítjuk őket zsiradékkal vagy fehérjével: nagyon gyorsan megemésztjük ezeket. Ráadásul rengeteg gyümölcslé nagyon cukros is, ami vércukorszint-ingadozást okozhat. Érdemes tehát természetes állapotában fogyasztani a gyümölcsöt, és együnk mellé joghurtot, zabkását, esetleg sajtot. Ezzel sokkal jobban járunk, mint a gyümölcslével.Zöld turmixokElvben nagyon egészségesek, kalóriatartalmuk sem magas, viszont sok bennük a gyümölcscukor, fehérjét és zsiradékot pedig nem tartalmaznak, éppen ezért jól sem lakatnak. A turmixokba érdemes valamilyen fehérjét is keverni, amely lehet magtej, mogyoróvaj vagy éppen fehérjepor - ilyen formában már tovább eltelíthetnek.TojásfehérjeA tojásfehérjében kevés a kalória és a zsír, bár fehérjetartalma magas - összességében jobban járunk, ha omlettünkhöz vagy rántottánkhoz az egész tojást felhasználjuk. A sárgájában sok a lutein, ami nagyon jót tesz a szemnek, és egészséges zsírt is tartalmaz, így sokkal táplálóbb, ha ezt is elfogyasztjuk.Zsírszegény tejtermékekKalóriatartalmuk csak kicsivel alacsonyabb, viszont nagyon gyorsan megemésztjük ezeket a zsiradék hiánya miatt, így vércukor-ingadozást okozhatnak. Sokkal jobb, ha inkább teljes tejet, illetve ilyesmiből készült termékeket választunk. A joghurtok közül válasszuk a görög fajtát, mivel magasabb a fehérjetartalma, így hosszabb időre jóllakat.

2017. május 19, péntek

19:27  A D-vitamin aktiválja az immunrendszert [STOP.hu]
  Megfelelő mennyiség szükséges belőle ahhoz, hogy a veleszületett és a szerzett immnunitásban a sejtek funkcióját aktiválja, ilyen módon csökkentve a gyulladásos folyamatokat és az oxidatív stresszt - életkortól függetlenül. A T1-limfociták és ezek aktív sejtanyagai a citokinek segítik az immunrendszer egészét komplex összefüggések útján az infekciózus betegségek megelőzésében és a betegségekkel szemben kialakuló védettség kialakításában - írja a HáziPatika.D-vitamin zsírban oldódó vitamin, mely a szervezetben raktározódik. A D1-, D2- és D3-vitaminok tartoznak a D-vitamin gyűjtőnév alá, közülük a szervezet számára legjobban felhasználható forma a D3-vitamin. Provitaminja a 7-dehidro-kolekalciferol, melyből a napfény UVB sugarának hatására a bőrben képződött D3-vitamin jut a szervezetbe. Azonban nem a napfény az egyetlen lehetőség a D-vitamin felvételére, tápanyagokkal is magunkhoz veszünk D3-vitamint, ilyen források a tejtermékek, a tojás, a tőkehal és a tőkehal májának az olaja.D-vitamin-pótlás: mikor fontos, és mennyit kell bevinni?Napsütéses időben akár fél óra szabadban eltöltött idő is elég lehet, hogy napi D-vitamin- szükségletünket fedezzük. A téli borongós hónapok alatt azonban gyakran alakul ki hiányállapot, pótlásáról ezért különösen fontos ekkor gondoskodunk, vizsgálatok támasztják alá ugyanis, hogy a D-vitamint rendszeresen szedők körében jóval alacsonyabb számban fordul elő influenza és egyéb légúti megbetegedés. A D-vitamin ezen kívül szerepet játszik az allergiás ekcéma és allergiás asztma kialakulásának megelőzésében is.Az egyén életkorától, életkörülményeitől, az éghajlati viszonyoktól és az étkezéstől függően van szükség a D-vitamin pótlására nem csak csecsemő-, gyermekkorban és időskorban, hanem az élet minden szakaszában.A hazánkban érvényes szakmai protokoll a gyermekek 3 éves koráig írja elő kötelezően a D-vitamin rendszeres pótlását, illetve valamivel tovább, ha a gyermek a téli hónapokban tölti be 3. életévét, ez esetben a vitamin szedése tavaszig javasolt. Ezután az édesanyák többsége - kellő információ hiányában - vagy nem tulajdonít jelentőséget a rendszeres pótlásnak, vagy a táplálékkiegészítő készítményekben elérhető mennyiségre hagyatkozva igyekszik fedezni a gyermek vélt szükségleteit. A csontfejlődés legintenzívebb szakasza a születéstől a serdülőkor végéig tart, ilyenkor fokozott szerephez jut a D-vitamin és a kalcium. A fejlődésben lévő szervezet igényei azonban eltérőek lehetnek, évszakonként, vagy bizonyos betegségek megléte esetén is módosul a szükséges napi mennyiség. Kialakult hiányállapot kezelésére kezdetben nagyobb dózisra lehet szükség, majd amikor a D-vitamin mértéke elérte a normál szintet a szervezetben, következhet a fenntartó mennyiség meghatározása.A hazai szakemberek példaértékű összefogásának eredményeképpen új ajánlást dolgoztak ki itthon a D-vitamin bevitelére, amely az egészséges felnőttek esetében napi 1500-2000 Nemzetközi Egység (korábban 400, majd 800 NE volt). Ezt a mennyiséget táplálékkiegészítő vagy gyógyszer formájában ajánlott bevinni ősztől tavaszig. A biztonságos határértékről is ismertek adatok: a felnőttek esetében napi 4000 NE az a mennyiség, amely még biztosan nem okoz gondot a szervezetben.Korábbi anyagunkban írtunk a D-vitamin hiány tüneteiről.Itt pedig arról lehet olvasni, hogy a tojás hogyan segíthet a D-vitamin pótlásában: A szőlőmag-olaj és a tojás
08:15  A tejtermékek kiiktatása időzített bomba lehet a szervezet számára [Vital]
  A 25 éven aluliak mintegy ötöde nem fogyaszt tejterméket!

2017. május 17, szerda

14:15  Szinte biztos a tejtermékek őszi drágulása [N?k Lapja Café]
  Szinte biztos, hogy ősszel emelkedni fognak a tejipari késztermékek árai, mert a gazdák nagy örömére végre emelkednek a nyerstej-felvásárlási árak.Forrás: Nők Lapja Café: Szinte biztos a tejtermékek őszi drágulása


Kezdőlap | Vissza | Oldal tetejére

 
 



Miért ez a kedvencem...

Több mint 100 hírforrás híreiből válogathatok.

Diószegi László
Kaposvár
 

Könnyen testre szabható

Szegedi Melinda
Budapest
 

Sok pénztárca kímélő ötletet kapok rendszeresen.

Szabóné Feleki Mária
Agárd
 

Még a bevásárlás is olcsóbb mióta használom az akció keresőt.

Tóthné Barna Katalain
Miskolc
 

Mindig aktuális

Segesvári József
Paks